Modes ikonas – Koko Šaneles – citāti

Leģendārā franču dizainere, Koko Šanele, pilnajā vārdā Gabriela Bonī “Koko” Šanele, piedzima 19. gadsimta beigās. Viņas ceļojums modes pasaulē sākās ar elegantu cepurīšu šūšanu. Jau 1910. gadā Koko atvēra savu cepuru salonu, kas gada laikā piedzīvoja tādu izaugsmi, kas sniedza iespējas tam pārcelties uz Rue Cambon, kur tas atrodas vēl līdz šim. Koko nebaidījās iet pret jau izkoptām un stabilām gaumēm, radot savu personīgo stilu – Koko Šaneles stilu, kas šodien ir pazīstams ar modes zīmolu “Chanel”. Viņas veiksmes atslēga bija drosme darīt to, ko neviens cits pirms viņas nebija uzdrošinājies. Viņas ietekme uz modi bija tik iespaidīga, ka viņa, pārstāvot modes sfēru, vienīgā iekļuva 20. gadsimta 100 ietekmīgāko cilvēku sarakstā, ko bija izveidojis “Time Magazine”.

Šķiet, vien retais pasaulē nav dzirdējis par “Chanel” Nr. 5 smaržām, kas daļu savas popularitātes ir izpelnījušās, pateicoties Merilinas Monro atbildei uz jautājumu, ko viņa velk, ejot gulēt: “Tikai pāris pilienus “Chanel #5”. Šo smaržu tirdzniecība Koko Šanelei nesa neiedomājamu peļņu – 88 gadu vecumā viņas mantība tika novērtēta uz 15 miljoniem ASV dolāru. Runājot par smaržām, ir jāmin arī viņas leģendārā frāze: “Sievietei, kura neiesmaržinās, nav nākotnes”. Tieši Koko Šanele bija tā, kas modē ieviesa tādu terminu kā LBD jeb “little black dress”, kas no angļu valodas tulkojumā nozīmē “mazā melnā kleitiņa”. Arī šodien tik ļoti populārās stepētās somas, kuras savu popularitāti iemantoja jau 1955. gadā, ir Koko Šaneles pienesums modei. Pateicoties Koko Šanelei, vēl līdz šim šodien sieviešu modē ir īsi matu griezumi, melnā krāsa, žaketes, bikses, uzvalki, blūzes ar kaklasaitēm, aproču pogas un hūtes, jūrnieku tipa krekli, minisvārki, kā arī mazās cepurītes un citas galvas rotas.

Koko Šaneles citāti:

  • “Mode pāriet, stils – paliek”;
  • “Mode ir radīta tam, lai kļūtu nemoderna”;
  • “Lai būtu neaizvietojama, ir jābūt atšķirīgai”;
  • “Man patīk, ka mode iziet uz ielas, bet es nepieļauju to, lai tā atgriežas no turienes”;
  • “Meitenē ir jābūt divām lietām: vienkāršībai un elegancei”;
  • “Ļoti dārgs apģērbs padara vecu”;
  • “Katra sieviete ir tik veca, cik to pelnījusi”;
  • “Nekas tā nepadara vecu, kā vēlme izskatīties jaunai”;
  • “Jūsu seja 20 gadu vecumā ir dāvāta jums no dabas; kāda tā būs 50 gadu vecumā, atkarīgs no jums”;
  • “Ir cilvēki, kam ir nauda, un ir bagāti cilvēki”;
  • “Elegancei jābūt ērtai, savādāk tā nav elegance”;
  • “Ja tu esi radīts bez spārniem, netraucē viņiem augt”;
  • “Viss ir mūsu pašu rokās, tāpēc tās nedrīkst nolaist”;
  • “Sievietēm punkts G, atrodas beigās vārdam SHOPPING”;
  • “Jo sliktāk sievietei iet, jo labāk viņai jāizskatās”;
  • “Man nospļauties, ko jūs par mani domājat, jo es par jums nedomāju vispār”;
  • “Nemīlu garās žaketes – pie sarunas ar vīrieti, neredzu kā viņš uz mani reaģē”;
  • “Katrai sievietei vajag zināt divas lietas – ko un kuru viņa grib”;
  • “Neprecieties ar vīrieti, kuram maks ir priekš sīknaudas”;
  • “Lai kā negrozi, ir tikai viena sieviete vīrieša dzīvē – visas pārējās ir tikai viņas ēnas”;
  • “Ja vēlaties iegūt to, kas jums nekad nav bijis, jums jādara to, ko vēl neesat darījis”;
  • “Nemēdz būt nesmuku sieviešu, ir tikai slinkas”;
  • “Sievietes uztraucas par nākotni tik ilgi, līdz apprecas, vīriešu neuztraucas par nākotni, līdz apprecas”.